5 Ocak 2007 Cuma

Ali Bakan

Çocukluğumda Coşkun Güla’dan aldığım bağlama dersleriyle müzik hayatım başladı. Üniversite yıllarında gitar çalmaya başladım. İlk grubumun adı HYDRA’dır. Davulda Yunuz Özkazanç, basta Erhan Gökdağ ‘dan oluşan bir trioyduk. Bu grupla kendi bestelerimiz ve Stanley Clarke, Jeff Beck, Al Di Meola şarkıları çaldığımız konserlerimiz oldu. Daha sonra DNA’ya girdim. DNA bir beste grubuydu. Son kadro: Cömert Şardaş – bas Murat Köselioğlu – klavye Ali Bakan – gitar Burak Toklutepe – gitar Asena – vokal Yalım Soyer – davul idi. DNA Tuborg Rock Günlerinde Benim bir bestem olan “nasılda bağlıydım sana” ile birinci oldu. Bu yarışmaya 167 grup katılmıştı. Başarısız bir şirket deneyimimiz oldu. Bu grupla Ankara Manhattan, Gölge, sonra Kemancı, Door’s gibi barlar ve çeşitli festivallerde çaldık. Her programda mutlaka kendi bestelerimize yer verdik. Aynı zamanda yıllardır çalmakta olduğum Zeki Bar’da da çalıyordum. Hala çalıyorum. Radyovizyon’da program yapımcılığım oldu. Bu dönemlerde çeşitli radyo jingleları yaptım. Bu işe hala devam ediyorum. Şimdiye kadar tahminen 200 civarı jingle yapmışımdır. Pop albümü yapma hatasında bulunmuş olan Sencer’le Ancyra grubunu kurdum. Bir süre beraber çalıştık. 2002 yılında SING YOUR SONG şarkı yarışmasına katıldım. “Tutunamayanlara Türkü” adlı şarkımla finale kaldım. Çok olumlu tepkiler aldım. U-TURN’le Shaft’ta çaldık. 2004’te Mobilsoft’ta çalışmaya başladım. Eğitim yazılımları yapan bu şirketin Kompozitörlüğünü ve Ses Tasarımcılığını yaptım. Ses kaydettim, efekt tasarladım. Şimdi aynı işi Sebit’te yapmaktayım. “Kalbin Zamanı” adlı Ali Özgentürk filminin başına ve sonuna eklenen animasyonun müziğini yaptım. Animeto adlı şirketle 40 dakikalık bir 3D animasyon filmi yaptık. Efekt, surround, müzik, kayıt ve mix’i Kutlay Güler’le beraber yaptık. Beste yapmaktan hiç vazgeçmedim. Aynı tür müziği yarım saatten fazla dinleyemem.

-Grubun Web Sitesi : http://alibakan.dinozoruz.com

Hiç yorum yok: