23 Şubat 2007 Cuma

Aktif

“Aktif” Şeref Akşit’in kısaltmasıdır. İsmimin tınısını müzikal bulmadığım için soyadımın 4 harfini ve adımın son harfini karıştırarak içinde anlam barındıran ve beni de ifade eden Aktif’i buldum. Aktif de ismin gibi büyük ve küçük ünlü uyumuna dahil değil yani o da “atonal” ama Şeref Akşit’ten daha iyi tınlıyor. 16 Haziran 1978’de İzmit’te doğdum. Ergenlik döneminde müziğe duyduğum ilgi rock müziğinin hayatıma girmesiyle tutkuya dönüştü. Rock dinlerken diğer müzik türlerini birleştirici ve bütünleyici bir öğe olarak gördüm ve elimden geldiğince tarzlarında önemli isimleri takip ettim. Hırçın ve agresif geçen ergenlik döneminde duygularımı ve düşüncelerimi ifade eden, bana beni anlatan rock müzik, 16 yaşımda ilk gitarımı aldığımda kendimi başkalarına anlatmak için en iyi araç olmuştu. Arkadaşlarımla kurduğumuz grupta bağırmaktan başka bir şey yapmıyordum ama yine de bu beni mutlu ediyordu. İlk beste denemelerimi o yıllarda yaptım. 19 yaşımda yan flüte olan ilgimi pratiğe döktüm dersler almaya başladım, yan flütün dışında solfej dersleri de aldım. 1998’de, Hacettepe Üniversitesi, Sanat Tarihi Bölümü’nü kazandım ve Ankara’da yaşamaya başladım. Okul dönemlerinde çeşitli cafe (Cezire, Antik, Eros...) ve rock barlarda (Kavel, Baraka) yaz dönemlerinde Antalya ve Didim’de bazen tek başıma gitar-mızıka ve vokal yaptım, bazen de arkadaşlarla gitar ve flüt çalıp şarkı söyledim. 2001 yılında halk müziği yapan Şahmeran grubunda yan flüt çaldım. Yaklaşık bir yıl süren bu deneyimin ardından, kendi müziğimi yapmak için gruptan ayrıldım. Bu süreçte, 3 aylık bir çalışma sonucunda, 2001 Haziranda kendi bestelerimden oluşan 10 şarkı içeren ilk demoyu çıkardım. Ayrıca, Türk müziğine duyduğum ilgiden dolayı 1,5 yıl neyzen ve aranjör Ahmet BOZACI’yla Alaturka Müzik çalıştım. Diğer yandan yan flüt dersleri verdim. 2002 yılında Hacettepe’den arkadaşlarla grup kurdum. 2.5 hafta gibi kısa bir süreçte 3 besteden oluşan 2. demoyu çıkardım. 2004 yılının Haziran ayında, 6 yıl sonunda okulu bitirebildim. Ağustos ayında, Seksendört elemanları gitar-vokal Tuna ve basçı Okan’la birlikte 2 şarkıdan oluşan 3. demoyu çıkarttım. 2005 nisan ayında Ankaralı grunge grubu Haylaz’dan basta İskender, davulda Serkan ve solo gitarda Orçun’la “Okyanus” parçasını 45 dakikada düzenleyip kaydettik. 2005 mayıs ayına kadar Ahmet BOZACI’dan armoni ve besteleme teknikleri dersleri aldım. 10 aydır İstanbul’da yaşıyorum, Barabar’da, Meis’te, Veli Bar’da çaldım. Bir yandan İstanbul’a alışmaya, diğer yandan da yaşamaya ve hayallerimi yaşatmaya çalışıyorum. Demo çalışmaları nedeniyle sahne çalışmalarına ara verdim. Daha ilk demoda gitar çalan arkadaşım Baran’la onun stüdyosunda besteleri düzenledik ve kaydettik. Aksaklıklarla birlikte 4.5 ay gibi uzun bir zaman diliminde bitirilen 4. demoda 3 şarkı yer alıyor.

-Grubun Web Sitesi : http://aktif.anatolianrock.com

1 yorum:

EkremBay. dedi ki...

next blog . next blog . next blog . next blog . next blog derken buldum gayet büzel bi yer olmuş ellerine sağlık :)